קהילה‏ > ‏

אורית מוגילבסקי

מעט פרטים עלי...

אני סטודנטית לתואר שני במסלול עם תזה בחוג לטכנולוגיות מתקדמות בחינוך. במקביל ללימודים אני גם עובדת במסגרת פרויקט מחקרי באוניברסיטת חיפה כמפתחת תכני הדרכה, במסגרת פרויקט זה פותח ממשק בטכנולוגיה ניידת המהווה "מדריך חכם" למבקר במוזיאון. עובדת גם כמדריכה במוזיאון הכט (מוזיאון לארכיאולוגיה ואמנות).
חוץ מזה אני עוסקת קצת בגרפיקה, אנימציות וכדומה.
 
חוץ מעבודה ולימודים אני גם אמא לילד חמוד ומקסים ששמו אייל, והוא בן שנה וחצי.
 
מעבר לכל עיסוקיי אני משתדלת ליצור כאשר הכוונה היא ליצירות אמנות. אמנות זה מושג רחב אבל ההתמקדות שלי היא בתחום האמנות הפלסטית והמוזיקה. אני מציירת,רושמת ומנגנת בפסנתר.
 

אתר למידה אישי 

זה האתר שלי בו תוכלו לקרוא על המחקר שאני אעשה במסגרת עבודת התזה:


 

אתר פרויקט



מטלות



 

 
 

שיעור 5 29.3.11

נשלח 29 במרץ 2011, 6:20 על ידי אורית מוגילבסקי

בשיעור דיברנו על תרחישי עיצוב, עקרונות עיצוב, תבניות עיצוב ומה שביניהם. האמת שכל המושגים האלה מתחילים קצת לבלבל אותי אולי משום שהם נושקים אחד לשני, קיימים הרבה דברים חופפים זה לזה עד שזה מרגיש יותר מידי חזרתי. למשל במשימה עכשיו שקיבלנו לשיעור 6 אנו צריכים לכתוב תרחיש עיצוב ושם היו הרבה סעיפים שכבר התייחסנו אליהם כמו ההקשר, הבעיה הפתרון...אולי זו הסיבה לקושי שהועלה בשיעור בו נאמר שאנו עושים תהליך שחוזר על עצמו שוב ושוב ואין תחושת התקדמות, מה גם שיש קושי בזה שרוב העבודה מתבצעת בעצם בבית ונוצר עומס. ישי חידד לנו את הנושא של מחקר עיצוב ומשמעותו ובזה הוא הבהיר שהתהליך שאנו מבצעים הוא תהליך עיצובי שיש בו התקדמות בתהליך הכללי אך גם חזרתיות בתהליכים הקטנים.
לדעתי זה נחמד מאוד לבצע תהליך מסוים ולהסתכל עליו ממבט על, ככה אנחנו מבינים יותר מה אנחנו עושים ולא פועלים באופן אינסטינקטיבי ואינטואטיבי. כי יש לנו נטייה לזרוק רעיונות לחלל האוויר ולרוץ איתם בלי לחשוב יותר מידי ואחר כך מגלים טעויות ולא מבינים למה טעינו- והסיבה לכך שאנחנו "מתברברים" כביכול היא כדי לנסות למנוע כמה שיותר טעויות שנובעות מפזיזות, לכן אנחנו חושבים על ההקשר, הבעיה האתר הפתרון כל הזמן מגדירים אותם לעצמנו כל פעם בתלבושת אחרת כדי שנעמיק כמה שיותר לפני שנעצב את הסביבה וננסה אותה בשטח, על מנת שהפתרון שאנו מציעים אכן יהיה מוצלח וישרת את מטרתו. 
 
 

שיעור 4 16.3

נשלח 29 במרץ 2011, 6:10 על ידי אורית מוגילבסקי

בשיעור כל קבוצה הציגה את מקרי החקר שלה, ואחר כך ישי הסביר לנו מהו תרחיש ואיך בונים אותו. הפעילות של למצוא מקרי חקר ולהשליך אותם למקרה שלנו נראית לי חשובה, כי כשאנחנו בונים רעיון כלשהו אנחנו צריכים לבסס אותו ולראות שאנחנו לא פועלים לבד. אם מישהו עשה משהו דומה וזה פורסם, כנראה יש משהו טוב ברעיון שלנו. אם אף אחד לא עשה שום דבר דומה לזה אולי משהו לא בסדר עם הרעיון שלנו...זה נותן לנו אינדיקציה להבין היכן אנחנו עומדים במבחינת המחקר ומה שקורה בשטח. לגבי תרחיש...המסר היה ברור אבל כנראה בביצוע אחר כך התקשינו משום מה. אולי משום שקשה לנו לרדת לפרטים ולדמיין משהו קונקרטי כאשר יש לנו תיאוריה גדולה בראש. תהליך כתיבת התרחיש ושרטוטו עוזר לנו למקד את הבעיה ו"לראות מול עינינו" את הפתרון- כך שזה מוביל אותנו לחשיבה מציאותית וריאלית מתוך פיתוח התיאוריה והרעיון "הגדול" שהעלנו בתחילת התהליך.
 
 

שיעור 3 9.3.11

נשלח 10 במרץ 2011, 6:05 על ידי אורית מוגילבסקי

בתחילת השיעור דנו במאמר ודיברנו על חשיבות ההקשר בו אנו פועלים בתהליך העיצוב. היה מעניין עבורי לצפות בתרשימי ההקשר שקבוצות אחרות הכינו ולראות שכל אחד הבין את הנושא באופן שונה. היה חשוב להבהיר שההקשר בעצם מדבר על הסביבה שקיימת כרגע ולא מה שנפתח בעתיד. ישי עזר לנו לנתח יותר לעומק את ההקשר בו אנו עובדים בפרויקט וזה חידד את הנקודה ועזר להבין דברים שחשבנו שלאחרים זה יכול להיות מאוד ברור. 
אחר כך עבדנו בשותפות על האתר ושוב, חשתי כי לא היה מספיק זמן לעבוד יחדיו, חוויה שונה שעברתי זה שפרח שהייתה חסרה אמנם פיזית בשיעור עבדה יחד איתנו דרך הסקייפ, התכתבנו איתה ושלחנו קישורים אחד לשני לגבי חומרים שאנו מוצאים באינטרנט...זה היה מאוד נחמד, ככה חשתי שאנו מנצלים את יכולות הטכנולוגיה לטובות לימודיות ושהתיאוריות מיושמות גם בפרקטיקה. 

שיעור 2: 2.3.11

נשלח 2 במרץ 2011, 11:35 על ידי אורית מוגילבסקי

השיעור היום היה מאוד מהנה עבורי. היה דיון פורה ותוסס בו הועלו דעות שונות לגבי מהו מעמד המורה, סמכותו, חידוד הגדרות של ידע מול מידע, משמעות הידע בעידן הניידות ועוד. היה מעניין לשמוע את הדעות של חברי הקבוצה וחשתי כי הייתה התלהמות מסוימת אולי משום שהנושא נוגע ללב כולנו. 
אחר כך עבדנו בקבוצות, חשתי כי לא היה מספיק זמן לעבודה בקבוצות, אבל האפשרות לערוך באופן שיתופי את האתר לדעתי יעזור לנו.

שיעור ראשון: 23.2.2011

נשלח 26 בפבר׳ 2011, 13:59 על ידי אורית מוגילבסקי



נושא הלמידה הניידת היה מוכר לי כיוון שהצעת המחקר שלי נוגעת בתחום זה, אך כמובן שיש עוד הרבה מה ללמוד ולהעמיק בנושא זה. משימת "היציאה לשטח" הייתה מאוד מהנה עבורי, זה גרם לי לחשוב באופן מעשי ופרקטי על כל התיאוריות עליהם אני קוראת, זה כיוון את נקודת המבט והמודעות שלי למקום שונה. 
אני סקרנית לדעת אלו נושאים יבחרו החברים וכולי תקווה שנפיק תועלת מהקורס. 

1-5 of 5

Comments