הפעילות שבוצעה לאחרונה באתר

שירות אישי

קהילה‏ > ‏

ניר תדהר

קצת על עצמי


אני גר בקרית טבעון.  בן 29, ונשוי לסוניה מזה כשלוש שנים. הוריי גרים ביישוב מצפה הושעיה אשר נמצא בגליל וממוקם ליד צומת המוביל. יש לי שלוש אחיות קטנות ממני.

השכלה

תואר ראשון בפסיכולוגיה ופוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון בנגב.

אני לומד כרגע לתואר השני בחוג להוראה למידה והדרכה, במגמה לטכנולוגיות בחינוך.

העבודה שלי

אני עובד בחמש השנים האחרונות כמפתח הדרכה מטעם חברת ריאליטי, במחלקת הדרכה של זרוע היבשה- צה"ל (קישור לאתר הזרוע באינטרנט).

במסגרת העבודה אני עוסק בפיתוח קורסים, הכשרות, תוכניות אימון והשתלמויות בבסיסי הדרכה ובסיסי אימונים. העבודה כוללת פיתוח תוכניות תוך התייחסות להוראה ולמידה של התכנים ושימוש מתאים במתודות הרלוונטיות. עבודה עם והדרכה של סגל הדרכה במיומנויות הדרכה וחניכה ופיתוח כלים ונהלים לסגלי הקורסים, איפיון אוכלוסיות הלומדים ויצירת מערכת התומכת את הלומדים בתהליכי הלמידה וכן איפיון ויצירת סביבת הדרכה (פיזית, ארגונית ופסיכולוגית) יעילה ומועילה. נוסף על כך אני שותף באיפיון וביצוע תהליכי הערכת הדרכה בכלל הממדים הן כחלק מתהליכי הפיתוח והן כבקרה של גורמי המטה והמפקדים על העשייה ההדרכתית.

כחלק מהעבודה ביחידות ההדרכה אני עוסק בליווי, יעוץ והנחייה למפקדים ומנהלי הדרכה בתהליכי קבלת ההחלטות והובלת השינויים הנדרשים מהן. כמו כן, אני עוסק בסיוע למנהלי הדרכה בתהליכי כניסה לתפקיד ובתהליכי אבחון, סיכום והפקת לקחים המתבצעים ביחידות באופן שוטף. נוסף על כך, אני עוסק באבחון ואיפיון הצרכים השונים של הלמידה בארגון וביצירת מערכת התומכת תהליכי למידה פורמאליים וא- פורמאליים כדוגמת למידת עמיתים, תהליכי הפקת לקחים, תהליכי חניכה ולמידה אישית וכו'.

כחלק מהשתייכותי לגוף המטה של הזרוע העוסק באיכות ההדרכה, אני עוסק בפיתוח של ידע, תפיסות, תורה, נהלים וכלים בתחום ההדרכה הצבאית ובפיתוח מוצרים אלו ליחידות ומפקדים בשטח ליישום הוראות המטה לביצוע הדרכה איכותית ולטיוב תהליכי הדרכה קיימים.

בזמן האחרון אני עוסק לא מעט בנושא ההדרכה המתוקשבת והטמעת מערכות, טכנולוגיה וכלים להדרכה מתוקשבת ושילובם בתהליכי ההדרכה הקיימים. כחלק מעשייה זו עסקתי בפיתוח יחידות לימוד מתוקשבות- מצגות הדרכה, לומדות ומבחנים מתוקשבים וכן בהטמעת מערכת לניהול למידה (LMS), איפיון אתרים, הערכת ופיתוח תרחישים לסימולטורים וכלים לניהול ידע ומידע.

יומן רפלקטיבי, 2/3/11, שיעור שני-

נשלח 7 במרץ 2011, 12:25 על ידי ניר תדהר

בשיעור התפתח דיון על השינויים הנדרשים מהמורה ומהכיתה בעידן של למידה ניידת ומהי מקור הסמכות בלמידה. הדיון (החשוב כשלעצמו) גרם לי לחשוב על כך שאולי הקושי הגדול בתחום הזה אינו בהטמעה של טכנולוגיה או תהליכי למידה אלא בהטמעה של רעיונות ותפיסות חברתיות חינוכיות. עד שלא ייוצר שינוי בתודעה, והמודל המקובל לחינוך יהיה של בית הספר התעשייתי ושל ידע היררכי נשלט לא נוכל להגיע לשינוי משמעותי של ממש. המערכת והממסד יראו בתהליכים החברתיים, הפדגוגיים והטכנולוגיים כאיום וינסו למנוע אותם ולחפש את הסכנות שבהם ולא את ההזדמנויות.
עלינו כ"מנהיגים חינוכיים" מוטלת החובה קודם כל לקדם תפיסות ושיח כזה. וגם זה קשה כי תפיסות אלו יוצרות אצלנו קושי לגבי המקום שלנו, ההרגלים שלנו והממסד בתוכו אנו פועלים...

יומן רפלקטיבי, 23/2/11, שיעור ראשון

נשלח 7 במרץ 2011, 12:23 על ידי ניר תדהר   [ עודכן 7 במרץ 2011, 12:24 ]

היה שיעור מאוד מעניין, נהניתי מהקבוצה ומד"ר ישי מור. הדיון לגבי היישום של למידה ניידת ומה זה בכלל הציף לי שתי הבנות מרכזיות: א. הנושא דורש הגדרה וברור מכיוון שיש לו המון חפיפות עם מושגים קרובים. ב. מדובר בתחום חדש ובעל הזדמנויות אדירות אך מצד שני עדין סובל מסטיגמות ותפיסות מקובעות שיוצרות קושי לעבודה בתחום. המשימה שנתבקשנו לעשות בהפסקה- מציאת רעיןו/ הזדמנות ללמידה ניידת, המחישה לי את העושר העצום של ההזדמנויות הגלומות בתחום הזה.

1-2 of 2

Comments