קהילה‏ > ‏

אנסאר וותד

מעט פרטים עלי...

 
* אני אנסאר וותד- בת 21, נולדתי ב 13.3.1989
 
* תושבת כפר ג'ת המשולש 
 
* בוגרת תעודת הוראה בהתמחות אנגלית- מסלול מצויינים- עכשיו אני מורה לאנגלית בחטיבת ביניים בכפר שלי
 
* מתחברת לטבע ובמיוחד הים ושקיעת השמש. אוהבת לקרוא ולכתוב. מעריצה ילדים וחושבת שמדובר באנשים קטנים וחכמים, אוהבת לשמוע מוזיקה שקטה, אוהבת עיצוב ואומנות. 
 
* אוהבת להיות בין אנשים שאני אוהבת, משפחה וחברים.
 
* יש לי שאיפות אקדמית בתחום הטכנולוגיה - מאמינה שטכנולוגיה עושה מהפך בתפיסת החינוך בעולם.
 
------------------------------------------

היומן האישי... 

 
 מפגש ראשון: 23.2.11
 
המפגש הראשון היה כל כך מעניין ודינאמי. נחשפנו לעולם הלמידה הניידת דרך פעילויות שונות המהוות מבוא לעולם רחב, מרתק ומיוחד. אישית, נכנסתי לקורס בהרגשה שאני רוצה לדעת יותר על תחום חדש ולגלות את הפוטנציאל הטמון בטכנולוגיה ניידת ללמידה. שמעתי על כמה פרוייקטים שחוו תלמידים בסביבת למידה ניידת והתעניינתי במיוחד לדעת איך זה עשוי לתרום בפועל להעמקת הידע והעשרתו והגשמת מטרות חינוכיות רבות בתחומי דעת שונים.
כשאנו מדברים על למידה ניידת אני חושבת שיוצאים מהנחת יסוד שזה בעצם מצמצם את הפער בין עולם הלימודים של התלמידים לבין עולמם האישי בכך שזה מתקשר איתם באופן בו הם מרגישים טבעי ונוח.

אבל!! את הפעילות שעשינו בקשר להשפעת הלמידה הניידת על תהליך הלמידה מבחינה חיובית ושלילית, הרחיב לי את אופקי המחשבה בתחום. יכול להיות שעולם חדש של טלפונים חכמים ומחשבונים נראה עם תרומה משמעותית ללמידה ממבט ראשון (במיוחד אם אתה נחשף ליוזמות המאתגרות המבוססות על למידה ניידת שפותחו בבתי ספר שונים) אבל יש לשים לב שלמידה ניידת אינה מחליפה את הטכנולוגיה הקיימת ככלי לימוד  אלא משלימה כלי למידה אחרים ועונים על התפיסה העכשווית שטכנולוגיה ומחשוב קיימים סביבנו ומשרתים אותנו בכל מקום וזמן.    

 
------------------------------------------
 

מפגש 2 - 2.3.11

נשלח 8 במרץ 2011, 2:59 על ידי אנסאר וותד   [ עודכן 3 ביולי 2011, 3:21 ]

סמכות המורה - מהי בעית העל?
 
פתחנו את המפגש בדיון מעניין סביב סמכות המורה ,שילוב למידה ניידת והשפעתה על מהות הידע. 
 
בקשר לסמכות המורה בעידן הטכנולוגיה, אני מאמינה שכל השינוי החל סביבנו מבחינה טכנולוגית
 
ומדעית דורש מהמורה לשנות את תפיסתו לגבי תפקידו ותהליך הלימידה. אני מאמינה גם שהבעית
 
העל המשפיעה על תפקיד ותפקוד המורה ,זאת לא הטכנולוגיה עצמה ושינוי סמכותו אלא זה מתבטא ב
 
אי-ההלימה בין בית הספר לסביבה. כאשר עוצב בית הספר המודרני בסוף המאה ה 19- הוגדרו תפקידי
 
המורה וההוראה בבירור: הקניית ידע בסיסי לתלמידים והנחלת ערכים .מאז השתנתה המציאות שינוי
 
חד: תהליכי הייצור והמערכת הכלכלית , הטכנולוגיה, תפיסת הידע והנגישות למידע – כל אלה השתנו
 
כמעט ללא הכר. ולמרות זאת דגם בית הספר – מבנהו, התכנים הנלמדים בו , תפקיד המורה ושיטות
 
ההוראה הנהוגות בו – נשאר בלא שינוי ממשי ועדיין פועל על פי ההיגיון ודפוסי הפעולה שעיצבו אותו
 
לפני יותר ממאה שנים. חוסר ההלימה בין מודל בית הספר לבין הסביבה מביא לאי-בהירות בהגדרת
 
תפקידי המורה ומטרות ההוראה , לערעור הזהות המקצועית של המורים , לקשיים בתפקודם ולאובדן
 
סמכותם.
 

 

התחלת העבודה- בניית אתר לפרויקט
 
התחלנו בבניית האתר של הפרויקט שלנו המבוסס על אפליקציה חינוכית ללימוד אנגלית לתלמידי בי"ס יסודי.
 
שלושתנו : חיסן היבה ואני התחלנו לחשוב בעומק על השימוש באפליקציה זו ואת הבעיה החינוכית שהיא באה לפתור
 
ואת המטרות החינוכיות העומדות מאחוריה. אישית, עם כל הלחץ של הלימודים בסמסטר ב אני די מתחברת לפרויקט
 
הזה ומרגישה שאני נחשפת לעולם חדש של למידה שלא הכרתי קודם. 
 
-----------------------------------------------------------------------------------
 
למידה ניידת – נרטיב עיצובי:

למידה ניידת – זה עולם חדש עבורי! התכוונתי להשתתף בקורס וללמוד על עולם חדש שלא נחשפתי אליו קודם! כשהתחלנו את הקורס בחשיבה על הפרויקטים שאנו צריכים לעצב במהלך הקורס היו לי כמה ספקות לגבי הצלחתי להתמודד עם שני עולמות חדשים ורחבים: עולם עיצוב סביבות למידה ועולם טכנולוגיה ניידת.

אבל, את התמיכה והעזרה של דר' ישי שליוו אותנו צעד בצעד, תמיד עזרו ונתנו הרגשה ראשונית של ביטחון ויכולת להצליח!

התחלנו לחשוב על בעיה חינוכית שתהווה נושא לעיצוב פרויקט בטכנולוגיה ניידת! בתחילת הדרך, חשבתי על כל מיני אפליקציות הקשורות במיוחד להוראת אנגלית משום שזה התחום שלי וחשבתי שהפרויקט עשוי לסייע לי רבות בעבודתי בשטח כמורה לאנגלית!

אני ושותפותיי לעבודה, חיסן והיבה, בחרנו ב אפליקציה שעוזרת בהעשרת אוצר המילים באנגלית לתלמידים הנקראת – Story kit ואז התחלנו לחשוב על איך להשתמש באפליקציה באופן היעיל ביותר!

את האמת, לא הצלחנו למצוא משהוא מיוחד באפליקציה שהופך אותה לפיתרון מיוחד בלימוד האנגלית, ואז התחלנו להרגיש אבודות ולחשוב מחדש על נושא מעניין!

דר' ישי שתמיד אמר לנו – וצדק מאד – תנסו לחשוב על בעיה ואז לצאת לפיתרון, ולא ההפך, כי מי שיש בידו פטיש – רואה שכל העולם מסמרים! נכון מאד! היינו תמיד יוצאות מפיתרון ולא שמות דגש על הבעיה שאיתה אנו רוצות להתמודד, וזאת היתה הבעיה שלנו בהתחלה!

ישבנו ודברנו על בעיה שאנו נתקלות בה כמורות בשטח! והגענו לבעית התיעוד והבניית הידע בסיורים לימודיים. התלמידים אשר נחשפים לידע רב, לא יכולים לחוות למידה שיתופית וחוויתית ולקשר בין מה שלומדים בבית הספר לבין מה שלומדים בסיור מחוץ לכותלי הכיתה.

וכאן היתה נקודת ההתחלה! בחרנו קודם כל במוזיאון הכט הממוקם באוניברסיטת חיפה כמקום יעד לסיור (כדי שיהיה יותר קל ונוח ליישם את הפרויקט) ואז התחלנו בעבודה שיתופית רצינית בעיצוב סביבה לימודית  עם טכנולוגיה ניידת ובחרנו בסוף להשתמש במחשבים ניידים ו סמארטפונים ואתר מיוחד שנבנה.

תוכנית העבודה המאורגנת והמחולקת לשלבים שנתן לנו דר' ישי במהלך הקורס, עזרה לנו מאוד להתקדם, לסדר את עיצוב הפרויקט לפי שלבים ולעבוד בצורה מסודרת ויעילה יותר. אחרי שהתקדמנו וחשבנו שהכול הולך חלק ויפה, לא נשכח היו לנו כמה נקודות מאכזבות וסיבוכים שעיכלו את תהליך העבודה (במיוחד קשר ואישורים מהנהלת המוזיאון ליישם את הפרויקט). את הרצון להצליח ולהמשיך דרך עבודה לא פשוטה שהתחלנו ואת התמיכה שקבלנו מדר' ישי נתנו לנו דחף לעבור את כל המכשולים ולהתקדם עוד יותר.

בחרנו בקבוצת היעד של 25 תלמידים מבית ספר ערבי- חטיבת הביניים שישתתפו בסיור למוזיאון, עבדנו הרבה על בניית אתר מיוחד שמכיל משימות הקשורות לתוכן הסיור (ארכיאולוגיה ימית) וחיכינו בכיליון עיניים ליישם את הפרויקט שלנו.

היה יום מיוחד ומשמח. ממש היתה לנו חוויה מעניינת ומאתגרת. אישית, נהניתי רבות לראות את התלמידים משתמשים בטכנולוגיה ניידת במוזיאון ועוברים תהליך למידה חוויתי ומשמעותי.

אחרי שעברו התלמידים הדרכה והסברים על ארכיאולוגיה ימית מהמדריכה עבדו בקבוצות על מנת לחפש מידע,לשתף, לכנס לאתר ולהתמודד עם משימות שהכנו להם.

הרגשנו את ההתלהבות והכישרונות של התלמידים לחוות תהליך למידה חדש עבורם ובמיוחד כששמענו אותם מדברים (בראיונות) על תהליך למידה משמעותי, שיתופי ומיוחד שעברו.

אחרי קורס מיוחד שפתח חלונות על עולם למידה חדש עבורי, למדתי הרבה! למדתי במיוחד, שפרויקט הינו פתרון לבעיה המבקש עבודה רבה מאד מאחורי הקלעים! למדתי שעם כל הטכנולוגיה מסביב, את האדם שבתוך האדם – אף גורם טכנולוגי לא יוכל להשתוות אליו או להחליפו!     

תודה על חווית למידה מעשירה וחוויתית!

1-1 of 1

Comments