קהילה‏ > ‏

הנד נסאר

שם: הנד נסאר

מעט פרטים עלי...

מצב משפחתי: אני אם לארבעה ילדים (בת ושלושה בנים)
                        בני: 11, 9, 5  ו- 3.
 
השכלה: תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מאונ' חיפה.
            תואר ראשון במתמטיקה ופיזיקה - מסלול מצויינים.
            שנה שניה תואר שני בחינוך מתמטי.
 
עבודה: אני עובדת כמורה בי"ס יסודי מזה 4 שנים.
            אני נהנית מהבודה שלי כמורה, ורואה בה אתגר רב,
            אני מעריכה את מקצוע ההוראה במיוחד אחרי שנסיתי
            תחום אחר (פקידה בבנק).
  
אמונה: אם אנו רוצים . . . אין זו אגדה!
 

אתר פרויקט:  Math In The Pocket

מפגש מס' 13 היום הפתוח

נשלח 2 ביוני 2011, 13:01 על ידי הנד נסאר   [ עודכן 5 ביוני 2011, 9:53 ]

ההתכנסות היתה בוקר, הכל היה מוכן מראש, חלוקה מסודרת של המושבים והעמדות.
הינו צריכים לעבור בין המציגים בכל מושב, ולתת חוות דעת לגבי הפרויקט שלהם, הערכה מעצבת.
היו פרויקטים מעניינים, עברתי בין כמה מהם: החגים אצל תגריד, בעיות מילוליות אצל עביר, המוזיאון אצל אנסאר, ועוד.
היה יפה לראות איך אנשים מתלהבים מהצגת תוצר ידם, ואיך העינים שלהם עדיין נוצצות אפילו אחרי ההצגה השלישית או הרביעית. זה היה, לדעתי, הקטע  "המעייף" למרות שאתה נהפך מומחה בהצגת הפרויקט שלך פעם אחר פעם.
אני יכולה להגיד, שאנחנו - מי שהינו במושב השלישי- לא נעשה צדק לגבינו. כמעט ואף אחד בא לראות את הפרויקטים שלנו, במיוחד המרצים של הקורסים האחרים אשר ראיתי אותם מתרוצצים בין הפרויקטים במושב הראשון והשני, כדי להספיק את מרביתם. אולי הם התעייפו או נמאס להם או כל סיבה אחרת, אך העיקר שאנחנו חשנו כך, היתה הרגשה של אכזבה שמרבית המשתתפים במושב זה דברו עליה. יש לנו את הזכות, כמו שהיה לאחרים שנציג את מה שהשקענו בו לאורך כל הסמסטר, ויש לנו את הזכות שיתנו לנו אותה ההרגשה שחוו אותה אחרים.
על כל פנים, אנחנו כצוות גאים במה שעשינו, ובשלב שאליו הגענו, למרות שלא הצלחנו לעדכן את הכל באתר. ובכל זאת, יום זה היה חוויה שלא תשכח.
גם לחלק השני של היום הזה היה טעם מיוחד, וכבוד מיוחד. צורת הישיבה, השיחות שהתנהלו העמיד כל אחד ואחד מאיתנו קודם כל בפני עצמו לפני שיהי מול אחרים. היתה משימה לא בקושי שדמיינתי לעצמי, היתה באמת מהנה.
אני מודה לך ישי על כל מה שנתת לנו במשך הקורס, ולקהילה התומכת שהיתה. הרגשתי תמיד שאני בתוך המשפחה שלי. המון תודות, והמשך מוצלח לכולם, הכל התחומים.
 
 

מפגש מס' 12 25/5/11

נשלח 25 במאי 2011, 1:05 על ידי הנד נסאר   [ עודכן 30 במאי 2011, 23:53 ]

שוב היינו בחדר חדש, זו הופכת באמת ללמידה ניידת ונודדת.
עיקר השיעור היה תרגול לגבי ההצגה שלנו בשבוע הבא, ביום הפתוח.
ראמי, השותף שלי לפרויקט, לא היה להיום. הוא שלח הודעה בבוקר שהוא מאחר, אך כנראה לא הצליח להגיע.
בחרתי להיות שניה בהצגה. הצגתי את הפרויקט שלנו מהתחלה, ועד הנקודה שאנחנו נמצאים בה, הרצת הפרויקט.
איזה יופי להיות בנקודה זו. היינו כל הזמן מאחרים ומפגרים אחרי הקבוצות האחרות, ופתאום אנחנו "החלוצים"! אנחנו היחידים שכבר התחלנו בהרצת הפרויקט.
סיפרתי על המפגש הראשון שהיה לנו ביום שישי שכבר. החברים נתנו כמה הערות חשובות, וביקשו כמה הסברים והבהרות.
כעיקרון, ההצגה עזרה לי מאוד, היא גרמה למקד את המחשבה שלי, אני כתבתי כמה נקודות חשובות, וסיכום ממוקד לרעיונות שהוא יכול לשמש אותנו בפרויקט.
אני נהניתי מאוד, והיתי גאה במה שעשינו, ובמה שקיבלנו.
אני מחכה בהתרגשות למפגש הבא שלנו עם מורים. אני מקווה לטוב.
 
בסוף המפגש היה סיכום לקורס, דרך השקופיות שכתבנו מראש. כל אחד הציג את הדברים החשובים שרצה להגיד.
מה להגיד, ישי באמת חמוד, מקשיב, מתחשב, נותן פידביק. פשוט היה לי כיף ללמוד איתו בסמסטר זה, לסיים את לימודי לתואר השני בטעם טוב זה!
 
 

20/5/11 הרצת הפרויקט- מפגש ראשון עם מורים

נשלח 22 במאי 2011, 10:21 על ידי הנד נסאר

איזה מפגש מעניין ומרתק היה לנו.
אנחנו קיימנו את המפגש הראשון עם המורים, אתמול.
המפגש התנהל כמתוכנן, עם הפעילות שתכננו לפני.
 
אני אישית הופתעתי לטובה מהמפגש. המורות זרמו עם המפגש, היו טובות מאוד בשימוש באפליקציה, וביצעו את הפעילויות של ההתנסות באפליקציה.
היתה פעילות אחת שמדדו בה את נפח המים ואת המשקל. ונתבקשו לצייר גרף המתאר את הקשר.
הגרף שקבלו  עורר דיון נורא מעניין בין המורות, ניסו להסביר למה הגרף לא הגיוני, הציעו דרכים לפתור את הבעיה, ציירו גרף נוסף והסבירו למה הגרף הזה הוא הנכון.
 
אחרי הדיון שאלנו את המורות לגבי מה חוו היום. גם הם היו מרוצות מהדיון שהתפתח.
שאלנו האם דיון זה היה יכול להתפתח בכיתה, כאשר אנחנו מציירים על הלוח?
הם אמרו בכלל לא, זה גם קשה לצייר את הגרף. היתרון בפלאפון (מחשב) שאנחנו מציירים מהר, חוסכים בזה זמן. הזמן שיכול להתבזבז על הציור, אנחני מקצים אותו לדיון פורה, שמחדד ומעמיק הבנה.
בנוסף, שימוש בטכנולוגיה נותן ציור מדויק, ואז אנחנו יכולים להגיד בוודאות שזה נכון או לא. גם אם היתה לי טעות, אני לא מוכנה לצייר שוב על הלוח, ולא מוכנה לצייר גרף שיש בו מספרים גדולים כמו שציירנו (0,80).
לגבי השאלה, האם יש , במקרה זה, הבדל בין מחשב לפלאפון?
הם אמרו- כן, הפלאפון יותר קל לשימוש, להעברה. והוא יכול ליצור אוירה מעניינת אצל תלמידים. הפלאפון יכול לתת לילד אופציה לשימוש במתמטיקה אם מתרגלים אותו בפלאפון. הילד יכול לעשות התניה בין הפלאפון למתמטקה.
אחת המורות אמרה, שאולי זה יעניין תלמידים חלשים במיוחד, ויאתגר אותם. הוא יכול לתת להם הרגשה של שוויון עם תלמידים אחרים. הם יתגברו על הבעיות המתמטיות שיש להם בדרך להשגת התשובה, דרך הפלאפון. מורה זו במיוחד מאוד התעניינה, ורצתה לבצע את הפעילות הזאת עם קבוצה תלמידים חלשה שהיא מלמדת בשיעור תיגבור. אנחנו נתנו לה דפים, והצענו את עזרתינו בעת הצורך, ובקשנו שהיא תתעד את השיעור במצלמה אם אפשר.
 
אנחנו יצאנו עם הרגשה נפלאה. מורה אחת אמרה שחשבתי שיהיו שתי שעות של שעמום (זה מה שמשתמע ממחקר), אך אני מאוד נהניתי. מורה אחרת אמרה: אני התנהגתי כמו תלמידים, היו חוייה שלא חוויתי לפני.
 
היינו מרוצים מעצם ההחלטה שלנו להמשיך עם אותם פעילויות. המורות הרגישו חזקות בחומר זה, והיו מתנהגות מנקודת כוח. הם לא הרגישו נבוכות בפנינו, בפני העמיתו ובפני עצמם במיוחד.
 

מפגש 12 25/5/11

נשלח 22 במאי 2011, 10:21 על ידי הנד נסאר   [ עודכן 18 ביולי 2011, 3:34 ]

השבוע שוב היינו בחדר חדש. זה באמת הופך להיות למידה ניידת ונודדת.
עיקר השיעור היה תרגול להצגת הפרויקט,בשבוע הבא ביום הפתוח.

 הייתי שמחה מאוד להציג את האתר שלנו, ואת הניסוי הראשון שעשינו עם המורות. למרות כל העיקובים שהיו לנו בתחילת הפרויקט שלנו, עכשיו אנחנו "החלוצים".
היינו הקבוצה היחידה שהריצה את הפרויקט שלה, מה גם שקבלנו תוצאות מאוד מעניינות. אני גאה במה שעשינו. 
קבלנו התעניינות גם מחברי הקבוצה לגבי הניסוי שלנו, הייתי מוכנה לכל שאלה ששאלו, הרי האנחנו בלב בעניינים ועם שיא ההתרגשות מהמפגש שלנו עם המורות. 
את התגובות שקבלנו מהמורות נתנו לנו דחף קדימה, מאוד התרגשתי. 
מאוד הציק לי שקבוצות אחרות מהקורס לא הצליחו להריץ את הפרויקט שלהם מסיבה זו או אחרת, ואני מקווה שיצליחו להתגבר על העיקובים שעמדו בפניהם.
מה שכן, את השאלות ששאלו חברי הקבוצה, וגם את ההערות של המרצה הנחמד שלנו, אפשרו לי באופן אישי להתמקד בדברים עוד יותר, ולראות את הדברים מזווית אחרת.
אני מקווה שנצליח בהצגה שלנו בשבוע הבא.

 
 
 
 

מפגש אחד עשרה 18/5/11

נשלח 18 במאי 2011, 3:18 על ידי הנד נסאר   [ עודכן 18 במאי 2011, 3:50 ]

עוד נדידה בחדרי הלימוד. הפעם נקבע במצפור בבנין ראשים, ואחרי שעלינו לשם, וחלק מאיתנו מצא את המקום שחיפש להתאבד (!), ירדנו שוב לבנין רבין לקומה 8 (למניעת אסון).
 היתה הצגה לפרויקטים, הראשון שהיה זה הפרויקט שלנו " Math In The Pocket". קבלנו משוב מהחברים  האחרים, שצריך לשפר נקודות מסוימות, או להתמקד יותר בנקודות אחרות.
אנחנו מודעים לזה ששני מפגשים לא נוכל לחולל בהם שינוי, ושזה צריך ממש זמן. אך, בשני מפגשים נבדור את יש ניצני שינוי בדיעתם של המורים לגבי הטכנולוגיה והשימוש בה בהוראה. אבל, אנחנו כן מאמינים שצריך לפתח את זה, אולי במסגרת קורס אחר או עבודת המשך, ולעשות עוד מפגשים, ולעקוב אחרי המורים, ולבדוק אם באמת חל שינוי, הן בשימושים שלהם בטכנולוגיה, והן במודעות שלהם לגבי נושא זה,  או בכיוון ההוראה שלהם.

מפגש עשירי 11/5/11

נשלח 15 במאי 2011, 1:55 על ידי הנד נסאר

איזה כיף היה מפגש זה. אחרי שחיפשנו חדר פנוי ולא מצאנו, הוחלט על "חדר" מסוג אחר- דשא. כן זה מה שהיה .
המפגש היה יעיל מבחינתינו כצוות לפרויקט, זו פעם ראשונה שניתנת לנו ההזדמנות לשבת כל כך זמן ארוך ולעבוד על הפרויקט, במהלך השיעור. היו לנו תוצאות יעילות. אני חושבת שזה היה צריך להיות גם במפגשים קודמים, כדי להתקדם בצורה טובה. בנוסף, השיחה עם ישי עזרה מאוד לתת מענה להרבה בתלבטויות שעלו בינינו.
אנחנו תכננו את הכל- מועדי הפעילות, מקום הפעילות, סוג הפעילות שתועבר, כתבנו את דף ההנחיות של המורים, חילקנו את העבודה מי מתרגם לעברית לערבית ולהפך. אנחנו עכשיו מוכנים לקראת הרצת הפרויקט בשני השבועות הקרובים (20/5 ו- 27/5).
כבר תואם עם מכללת אלקאסמי לקבל אותנו בשני ימי שישי, וקבלנו אישור בכתב. תואם עם המורים, ונשאר להכין את עצמנו הצורה הטובה ביותר. אני מקווה שהמפגשים יהיו מוצלחים.
 

מפגש תשיעי 4/5/11

נשלח 9 במאי 2011, 13:58 על ידי הנד נסאר

לא הצלחנו לעדכן בצורה מספקת את האתר שלנו. אני חזרתי לפני כמה ימים, וזה היה מביך.
החלטנו להקצות יותר זמן לעדכון האתר, ואם נצליח, נעצב סופית את המשימות.
 
האורח שלנו, דניאל, גרם לי בפעם הראשונה להסתכל מנקודת ראותו של הנחקר.
האם הוא מבין את המשימות ומה נדרש ממנו? האם הוא יצליח לבצע אותם? איזה בעיות יכולות להיווצר?
הדפים שעבדנו עליהם בכיתה, ממקדים את המחשבה שלנו, ואת הכיוון שלנו, לגבי הפרויקט.
אני מקווה שאוכל להתגבר על הלחץ של השבוע, ולעמוד במשימות הנדרשות
 
 

מפגש שמיני 13/4/11

נשלח 22 באפר׳ 2011, 13:19 על ידי הנד נסאר

המפגש היה וירטואלי. שוחחתי עם ישי בקשר לפרויקט, סיכמנו על כמה נקודות.
סוכם לבצע את הבא:
 
1.  בהדרכה למורה, לסקור את כל האפליקציות, ולתמקד באפליקציה אחת. צריך להכין דף מסביר לכל אפליקציה, או להפנות אותם לאתר שיסביר את   
     האפליקציות (בשפה ערבית).
 
2. לפתוח דף נפרד לסקר המקדים, להעביר אליו את השאלות שנשאלו למורים, לסקור תגובות ומסקנות מהשיחות שניהלנו עם המורים.
    בנוסף, צריך לתעד חלק מהשיחות שהתנהלו, בכדי להביא דוגמא לתגובות, והוכחה למה שכתבנו.
 
3.  להוריד את השאלון שהתחלנו, ולשאול בשלב הרפלקציה את אותם שאלות ששאלנו בסקר המקדים.
 
4.  להציג יותר פרטים על המורים שראינו: איזה מורים, באיזה בתי ספר, האם המורים מאותו בתי ספר (יסודי/ חט"ב).
 
5.  גישה פידגוגית (גישה קונסטרקטביסטית) הינה חוויתית, התנסותית ולמידת חקר. החוקרים הם מכוונים את תהליך הלמידה.
     חסר בה עבודה בקבוצות כדי שתדגים באמת גישה פידגוגית זו. ההצעה שעלתה היתה להעביר את המשימות בזוגות, לתת לחקור בזוגות (לפחות),
     ולא בצורה יחידנית כפי שהצענו בהתחלה!
 
6.  לפתוח דך יומן לגבי השיחות עם כל מורה (4-5 המורים שבמחקר), לרשום תוצאות ראיון לפני ההתערבות, ותוצאות אחרי ההתערבות לכל מורה.
 
7.  לטבלה שיש בה שלבי המחקר, צריך לפתוח דף נפרד לכל שלב ושלב, ולרשום פירוט לכל שלב.
 
8.  לכל שלב של אותה טבלה להכין דף מודפס למורה אשר יפרט את אותו שלב, ולפרט את הפעילות. 5 השלבים יוצרים מין יומן לפעילויות.

מפגש שביעי 6/4/11

נשלח 6 באפר׳ 2011, 0:02 על ידי הנד נסאר   [ עודכן 6 באפר׳ 2011, 9:24 ]

התחלנו היום בסידור הפתעה לישי, על הפרס שהוא קבל שבוע שעבר.
הקבוצה היתה מאוד נחמדה, אנחנו ציירנו על הלוח, אנסאר וחיסן הכינו סרט, מאוד היה יפה ומרגש. הצלחנו להפתיע את ישי, אני חושבת שהוא התרגש מאוד, ולא היו לו מילים (כדבריו).
מאוד היה עוזר את הסיבוב שהוא עשה על הפרויקטים, וההערות שהוא נתן לחברי הקבוצה.
השבועיים שעברו היו מאוד קשים, עמוסים ולחוצים. בשבועיים האלה היו לי שני רפראטים, בנוסף למבחנים של ביה"ס בסוף שליש שני. את הלחץ הזה מאחורי עכשיו, היה מאוד מעייף! בחלק השני של השיעור ניתן לנו זמן לעבוד על הפרויקטים. את ההנחיות שקבלנו מישי מאוד עזרו לנו לחדד את מה שאנחנו הולכים לעשות. אנחנו צריכים לעבוד קשה על הפרויקט, ולהשלים את החסר ולעדכן את הקיים. את תקופת "הנתק" שהיתה, תקופת הרפראט צריכים לגשר. יהי עמוס גם עכשיו, כי לראמי יש גם רפראט בשבוע הבא עם דני, וזה יגזול ממנו הרבה זמן. אני מאחלת לו, ולכל חברי קבוצתו, הצלחה מכל הלב!

מפגש שישי 30/3/11

נשלח 5 באפר׳ 2011, 23:53 על ידי הנד נסאר

לא הייתי גם במפגש זה, כן עוד רפראט.
חברים שהיו אמרו "לא פספסת", היה מפגש שיווקי!!
היה מעניין לשמוע את ההרצאה, אולי בפעם אחרת.

1-10 of 15

Comments