קהילה‏ > ‏

היבה אבו אשתיה

שם שלי הוא היבה , פירוש השם הוא :מתנה מאלוהים

מעט פרטים עלי...

שמי :היבה אבו אשתיה בת 31 מכפר זלפה ,אמא לשלושה ילדים :שתי בנות ובן.

השכלה...
בוגרת ב.א באוניברסיטת חיפה , אני מסיימת השנה המסטר שלי בפיתוח מערכות חינוך בהתמחות מחשבים.

עבודה שלי..
אני עובדת בתחום קידום נוער , אני חושבת לנצל את הטיכנולוגיה בתחום העבודה שלי ועדיין מחפשת כיוון .
אני חושבת שהטכנולוגיה מושכת את הגיל הצעיר במידה רבה לכן אני חושבת שהיא יכולה לסייע לנערים נושרים להשלים  יסוד ולהמשיך קדימה בלימודי המשך.

למידה ניידת בשבילי...
קורס מאוד עדין ,נותן הרגשה של נוחות וגם התעניינות בעולם הטיכנולוגי שבכל יום מתווסף עליו חידוש מעניין .אני מאוד נהנית בקורס למידה ניידת אבל בגלל שהייתי בחופשה השנה שעברה מרגישה קצת קושי בהתמודדות שלי עם 5 קורסים של מ.א בסמסטר אחד.

נרטיב עיצובי:

הפרויקט שנעשה על למידה ניידת במוזיאון לא נעשה בקלות , האמת שעברנו הרבה קשיים עד שסיימנו , קשיים טכניים שברגע מסויים היו יכולים להעלים את כל ההכנה והעשייה שעשינו בשלב מסויים . אולי הרגשנו :אני , אנסאר וחיסן רגעים של אובדן , דיכאון , עצב וכאב גדול , אבל בעזרת השם , ובעזרתו ועידודו של ד"ר ישי יכולנו להתמודד עם כל הקשיים ולהמשיך ולצאת בסוף לפרי ההשקעה והעבודה שעבדנו לכמה שבועות רצופים,
אחרי שהיה לנו ניסיון עם פרויקט אחר שחשבנו עליו בהתחלה ולא הצלחנו להמשיך בו , פרויקט שהיה על אפליקצית STORY KIT שמיועדה להוראת האנגלית.

למידה ניידת במוזיאון היתה חוויה לי ולשותפות שלי כמו שהיתה חוויה לתלמידים שהשתתפו בניסוי שלנו שאני מכירה כל אחד מהם , הם פוגשים אותי תמיד ומזכירים לי ביקור שלהם וסיורם בתוך המוזיאון ועד כמה היה מיוחד בשבילהם , ואני מרגישה האמת בשמחה רבה כשאני שומעת את דבריהםאפילו את דברי אמהות של חלק מהם שהם חסרי מוטיבציה והשתתפו במידה רבה בסיור והיו מובילים . הם חזרו לבית ודברו על ההנאה , השמחה והחוויה שחוו , דברים שאמהות שלהם ספרו לי והיו מאוד מופתעות מהם . דברים שמאוד נותנים לנו שמחה שהדרך בפנינו נראת מאוד ברורה שעד כמה תלמידים נהנים מהטיכנולוגיה ואוהבים שתקבל חלק בלימודים שלהם בבית ספר.  




היומן שלי

היום הפתוח 1/6/2011 

יום מיוחד ,נתן לנו להרגיש את היצירתיות שלנו , עשייה שנמשכה סמסטר שלם הגשנו את הפרי שלה ביום זה . 
יום זה כלל כל אנשי המגמה לטיכנולוגיות בחינוך :סגל וסוטדנטים מקורסים שונים במגמה . כל אחד או כל קבוצה בכל קורס הציגה את העבודה והפרויקט שלה מול כל אנשי המגמה , וכל אחד נתן את הערכתו לפרויקטים של אחרים וקיבל גם מאחרים הערכה על עבודה שלו. היה מעניין איך כל אחד הציג את האתגר ואיך היה יצירתי בפתרון שמצא באופן טיכנולוגי מעניין . מה שהיה יותר מעניין איך כל הסטודנטים היתה להם אותה תקווה שפרויקטים שלהם יבואו על ידי ביטוי בפועל ויוממשו ויצאו לאור באיזי שהוא יום . פרויקטים מעניינים מתייחסים למישורים שונים בחיים לאו דווקה חינוך . גיוון זה נתן טעם מיוחד ליצירתיות של אנשי הקהילה במגמה.

שיעור אחרון 25/5/2011

סיכום והערכה התבצעו בשיעור זה לכלל הקורס . דברנו קצת על הקורס בשלמותו , הציפיות שלנו לעתיד , התמקדנו קצת בעבודות שלנו , מה כן הולכים לעשות בשבוע הקרוב , ואלה שכבר עשו ניסוי מה היה להם חדש בעבודה שלהם! כל מה שדיברנו על הביצוע שנעשה בפרויקטים שלנו היה סימולציה והתכוננות ליום הפתוח שהינו ביום רביעי השבוע הבא שמשתתפים בו כלל האנשים במגמה ,שאליהם אנחנו נציג את הפרויקטים שלנו בכדי לקבל מהם משוב מעצב . 
בסוף השיעור ישי עבר על "מילה אחרונה" שכל אחד מחברי הקהילה כתב בהקשר לקורס : מה למדתי , דבר אחד שאהבתי , דבר אחד שפחות ומילה אחרונה . מילים אלו היו מעניינות ולרוב היו קרובות האחת לדברי אחרים . מילים אלה לסיום ופרידה מהקורס עוררו מחשבות אצלי בהקשר ללמידה ניידת ועד כמה למידה זו יכולה לשפר ולתמוך בחינוך בימינו , הקשר החם שהינו נמצא בין הגיל הצעיר לאמצעים הטיכנולוגיים , למה לא מנצלים אותו כדי לשפר הישגי תלמידים ולהגביר את המוטיבציה אצלהם. מילים חמות נגעו בלב , כמה שהמרצה שלנו טוב אני מרגישה שתמיד הוא גם זכאי ליותר ויותר מאיתנו . במיוחד בצוות הפרויקט שלנו , אנסאר ,חיסן ואני  עברנו הרבה קשיים במהלך פיתוח הפרויקט בהתחלה ואחרי שינויי הכיוון ובעשייה המאוד חשובה בתהליך . בלי העידוד , החיזוק והאנרגיה שנתת לנו ד"ר ישי לא היינו יכולות להמשיך , באמת תודה רבה לך .

שיעורים מעצבים "הערכה,הכנה והתקדמות"
 
כמעט כל שיעורי הבניים היו מנוצלים לשם הערכת הנעשה עד הרגעים של כל שיעור . חזרה על עבודות הבית שהיו בנויות בכדי לכוון אותנו . מאיזה נקודות צריכים לצאת ולאן אנו אמורים להגיע . האמת התיכנון של השיעורים היה מיועד לעזור לנו להתפתח כל שבוע יותר ויותר בכדי שיהיה לנו תוצר סופי , פרויקט חינוכי קשור ליצירתיות שלנו בלמידה ניידת. אני אהבתי איך בכל שיעור היינו שומעים מכל הצוותים , קשיים , והצלחות שלהם . וזה היה מייצר איזה שהיא תחרות בנינו . מי עשה יותר באתר שלו ?ומי תרם השבוע ? האמת היה אתגר לסיים את הכל במספר שבועות  שהינו יחסית קצר יחד עם מטלות של קורסים אחרים. אבל הנאה של למידה ועבודה שיתופית .

שיעור חמישי 23/3/2011
 
היום הרגשתי שיעור נפלא , הנושא של עיקרונות הלמידה הניידת היו ברורים . התחלנו לקשר העיקרונות לפרויקט שלנו , דרך הציור וארגון רעיונות הגענו לנושא מדהים לפרויקט יותר עמוק , יותר רלוונטי לחקר ,וגם מעניין ואפשר שיתרום הרבה לנו ולקהילה בקורס. השימוש ב"story kit  " במדעטיק . והתמונה שציירנו תרמה לנו הרבה בהבחנה והניתוח לכל צעד בתהליך , איך הדברים יתארגנו לנו בראש בעזרת קשקוש על נייר  ,שהוא בעצם תבנית עיצוב למה אנו הולכים לבצע. תודה לישי כי רעיון לצייר את התהליך מהווה חשיבה על חשיבה ( חשיבה מטא קוגניטיבית שבה אנו בצענו רפלקציה על מה אנו אמורות לעשות וקיבלנו משוב בוזמנית ותיקנו ואז היגענו לתוצר שהוא מהווה התחלת הדרך , אבל זה באמת ברור בשבילינו מהו הצעד הבא?
 
 
שיעור רביעי 16/3/2011
 
היום הרגשתי קצת לא בעניינים, אין התקדמות בעבודה של הקורס עם שותפותיי חסן ואנסאר
יש המון התלבטויות לגבי הנושא , עדיין לא מרגישה שבנושא שנבחר עמוק מדי כדי שנעצב עליו פרויקט , הרגשתי שאנחנו עדיין מפוזרות ואין הסכמה לכן חשבתי לשנות כיוון ולעבוד לבד , זה לא קל להתחיל מחדש כך אמר ישי וראה שעדיף לגבש את הרעיונות וצריכה להיות סיבה משכנעת כדי לעזוב .
אבל העניין נפתר  בקלות  אחרי כמה ימים.אנחנו התחלנו לשתף פעולה כי היעד התחיל להיות ברור כשכולנו ראינו שלעבוד ביחד ולחלק את העבודה בינינו בתיאום זה יהיה טוב יותר.
 
שיעור שלישי 9.3.2011
 
בשיעור זה הבנתי כמה צורות של תיקון בתהליכי העבודה . כשעברנו על עבודות של כמה צוותים ראיתי איך פרוספיקטיבות שונות בקהילה עוזרות לנו להוסיף, למחוק, לשפר ולשנות באספקטים השונים שאנו מתמקדים בהם בעבודתנו . ראיה של אחרים לפעמים מכוונת אותנו לנקודות מאוד משמעתיות בעשייה שלנו ובמיוחד בתהליך הגיבוש של הרעיונות שמאחוריהם עומד הפרויקט שכל אחד יעשה .
שמתי לב שלפעמים יכול להיות שאחד מחזיק בראשו רעיון אבל הוא בעצם לא מצליח לשתף את האחרים במה ואיך הוא רוצה לעשות ומה היעד מאחורי העשייה שהוא חושב עליה . לפעמים הוא צודק ולפעמים הוא טועה  או מסתיר דברים לא בכוונה , הוא בעצם חייב לגלות ולהראות בצורה ברורה כדי שאחרים יבינו ולא רק בעל הרעיון . כי בעצם אנו רוצים לעזור לאחרים באמצעות פרויקטים שנעשה, לכן המטרה והתהליך צריכים להיות ברורים.
אנסאר , חסן ואני שנינו את האפלקציה שנשתמש בה בפרויקט לסתוריקיתstorrykit  אנחנו עדיין מגבשים את הרעיונות בנושא הפרויקט . בשלב הקריאה של מאמרים בנושא אולי נתקדם יותר בעשייה שלנו . מקווה שכן.
 
 
שיעור שני 2.3.2011
 
שיעור זה הוא המפגש הראשון שלי בקורס למידה ניידת . אני הרגשתי קצת מוזר כי ממש רציתי להבין יותר לעומק מה הכוונה של הקורס , מה אנחנו הולכים ללמוד .
לאט לאט, התחלתי להרגיש את עצמי בתוך העניינים. אווירת הקבוצה מאוד נוחה , המרצה מאוד עזר לי להבין , בצורה שאיך הוא מציג את הנושא ואיך מיצר שיתופיות בתוך הקהילה הלומדת שהיא בעצם גורמת לי להסתדר ולהבין את התכנים במיוחד שפספסתי שיעור ראשון.
חסן ואנסאר הן השותפות שלי בפרויקט שנחקור ונעבוד עליו בהמשך הקורס הזה . אני התחברתי לנושא שהציגה אנסאר על לימוד אוצר מילים דרך אפלקציות אייפון (הקלטה, ציור  ובחירת תמונות למילים נלמדות). הנושא מעניין אבל נראה לי קצת מורכב ולא קל לבדוק אותו , אפילו השיטה עדיין לא גובשה במיוחד שעניין השימוש באייפון  קצת מקשה עליי הבנת התהליך בשלבים יותר מתקדמים כי אני לא השתמשתי בו לפני ולא יודעת את האפלקציות שיש בתוכו בגדול . אבל אני חושבת שלאט לאט אסתדר למרות שזה צריך להיות כמה שיותר מהר בכדי להתחיל  בפרויקט כבר . מקטווה שיהיה בסדר.

תמונה

נשלח 11 במרץ 2011, 6:07 על ידי היבה אבו אשתיה   [ עודכן 11 במרץ 2011, 6:50 ]

1-1 of 1

Comments