קהילה‏ > ‏

חסן סייף

 כמה מילים על עצמי...!

אני חסן סייף בתאריך 26/11 חוגגת יום הולדת ואז אהיה בת 30(תחשבו מתי נולדתי ? :))


''' לימודים...!'''

בוגרת גורדון בהתמחות חינוך מיוחד, וכעת זאת שנה חמישית כמורה לח"מ.



 ''' מגורים!''' 

גרה בכפר קטן, יפה ומיוחד בגליל: יאנוח


 ''' תמונה מדברת...!'''

זאת אני כשנפלה לי השן הראשונה !!!!!!!!!



''' אישיות...!''' 

כללית שקטה ורגועה, אך לפעמים נורא שובבה, אוהבת להתנסות בדברים חדשים ואתגריים, קוראת המון בעיקר ספרים על המוח ופסיכולוגיה אוהבת לעזור לאחרים.


''' הגישה שלי בחיים...!''' 

כשנכנסים למשחק לא מציגים את כל הקלפים: תן לאחרים להתאמץ לגלות אותם זה יהיה אטרקטיבי לשני הצדדים.


_________________________________________________________________________________

יומן אישי רפלקטיבי : 

מפגש 23.2.2011

המפגש היה קצת קשה לי, אני מכירה רק חלק קטן מהסטודנטית, ואת הרוב אינני מכירה , לא היתה פעילות של היכרות, אך אני משערת לעצמי שעם הזמן נכיר אחד את השני יותר.
הנושא של הקורס " למידה ניידת הינו חדש לחלוטין בשבילי" כשהתחילו לדבר על אפליקציה, למרות ששמעתי במילה הזאת, אך אין לי מושג מה הדבר הזה , במיוחד כאשר דבר אשר, זה היה ממש מרתק היישום שעליו הוא ספר.
אני חושבת שהקורס יתרום לי רבות. 


מפגש 2.3.2011

במפגש הזה חשתי אבודה לגמרי, אני מרגישה שכולם מתקדמים די מהר, ואני תקועה ממש , כשבקש המרצה, לבחור אפליקציה מאוד התקשתי, כי אין לי שמץ של מושג על עולם החמידה הניידת, אני חוששת המון מהמשך הקורס, אני בקושי שולטת בשימוש באתר, ופתאום יש לנו עוד המון מטלות שצריכים להתמודד איתם, ואני מתחילה לחפש איפה כותבים הדיון ואיך נכנסים שוב לאתר שאנחנו התחלנו בכיתה, אני די מבולבת , מקווה שבסוף אני אצמצם פערים, ואגביר את קצב העבודה שלי. 



נרטיב עיצובי מפורט

נכנסתי לקורס כאשר כולי התלהבות, להכיר מה זה למידה ניידת, קראתי תקציר על הקורס ואמרתי לעצמי סוף סוף אני לומדת משהו פרקטי ובר יישום, מהשיעור הראשון כבר הרגשתי שמתרחשת פה למידה, קהילה חדשה עם רקע שונה ממני,זה היה בעצם מרגש,לאחר מכן התבקשנו לכתוב מה זאת למידה ניידת וזאת תחילה נחשפתי לגוגל דוקס שלא היה מוכר לי כלל, פתאום אנחנו נכנסים לקובץ ריק אך לפתע הדף מתמלא לבד, איך זה קרה?!!! זאת בעצם היתה נקודת זינוק והצעד הראשון לעולם מופלא, שיעור לאחריו התחילו לדבר על אפליקציות, על מה מדברים , מה המושג הזה?? איך עדיין לא נחשפתי לזה ?? מיד הלכתי לחפש ולבדוק מה זה אפליקציה,, ולשם זה אני רצתי לקנות לי אייפון ולהתנסות בדבר הזה מקרוב, ישש עכשיו אני יודעת מה זה אפליקציה , עכשיו אנחנו מתקדמים שלב ומתבקשים לבחור אתגר שדה חינוך או בשדה אחר שקשור ללמידה ולהתאים לו אפליקציה או כל יישום אחר שמתרחש כלמידה ניידת.

התחלנו לקורא באתרים על כל מיני אפליקציות, ומה יכול לסייע לנו לעשות את העבודה שלנו, והנה התמזל מזלנו ומצאנו אפליקציה נחמדה, ללימוד אנגלית, ואז נתבקשנו לחפש עמיתים אחרים בקבוצה שמתעניינים באותו תחום שברצוננו לחקור, בסוף עבדנו שלושה שותפות בקבוצה אחת בנושא "הרחבת אוצר מילים ותרגול הבעה בכתב" ...

כל כך הינו מתלהבות מהנושא הזה, והתחלנו לעבוד על תכנים לימודיים ולהתאימם לאפליקציה, כל פעם נסינו וניסנו אך בכל פעם שהינו אומרות שזהו מצאנו התוכנית , אולם כשהגענו לשלב הניסוי התברר לנו שמשהו חסר .. וזה לא עובד....

שתפנו את החוויות האלה עם המרצה ישי , וזה היה מספיק שיגיד את המשפט " מי שיש לו פטיש חושב לכל העולם מסמרים " ואז נפל האסימון .... וכנראה שהמרצה אכן צדק, במבט לאחור על שיטת העבודה, ודרך המחשבה שלנו, היה הפוך במקום לציין בעיה או אתגר, ואז לחפש פתרון לבעיה אם זה אפליקציה או כל תוכנה אחרת, אנחנו דווקא בחרנו את האפליקציה וניסינו להלביש עליה את התוכנית, השיטה הזאת עיכבה את ההתקדמות שלנו ביחס לשאר הקבוצות, ובמקום מסוים זה הלחיץ אותנו, אך מצד שני אנחנו כבר מודעים לגורם שמעכב אותנו, וכך אנחנו שקדנו וניסנו להסתכל מסביבנו ולבדוק מקרוב מה באמת הן הקשיים, בהדרכה והכוונה מהמרצה ישי שהסוו את תשומת לבנו, ללמידה במוזיאון, וכך התחילו הרעיונות לנהור מעצמם, וכל אחת מחברות הקבוצה סיפרה כיצד נערך הסיור במוזיאון, וכיצד היא רוצה שזה יערך בצורה שתהיה יעילה יותר.

העבודה התחילה לזרום שוב, הגענו לשלב העיצוב ,וזאת היתה חוויה גם כן מדהימה, אנחנו נחשפנו ליישומים חדשים ושימושיים, וזה היה משעשע מאוד לכתוב את האתגר הלימודי דרך ציורי קומיקס , עד הנקודה הזאת הכל הלך חלק, המוטיבציה שלנו היתה בשמים, רצינו כבר להתחיל ולנסות את הדברים שכבר הכנו, והיישום היה צריך להיות במוזיאון עצמו, אנו בחרנו במוזיאון הכט, משום שהוא יותר נגיש, ניסנו לבדוק כיצד הסיורים מתבצעים בפועל, ומהן ההדרכות שניתנים מטעם המוזיאון, וכיצד היישום שפיתחנו יתרום לתהליך הלמידה, קבענו אני והחברות שלי שנלך למוזיאון ונראה מה יש שם בכלל, כי אנחנו לא יודעות מה יש בדיוק שם , ולמזלנו היה באותה עת סיור לקבוצת מחוננים, ואז החלטתי שאני אצמד לקבוצת התלמידים לאחר שביקשתי מהמורה המלווה, וספרתי לו על הפרויקט שלנו, וכך הסיור תם ואנחנו יצאנו עם מידע רב שבעזרתו אנו נפתח את הפרויקט שלנו, בעקבות הצפייה, יכולנו להגדיר את האופן שבו מתנהל הסיור הלימודי, להגדיר את הבעיות ולהציע הצעות לפתרון, הינו כל כך נרגשות, עבדנו שעות על גבי שעות ובנינו הכל, התמונה היתה ברורה עכשיו לנו, בנינו אתר ותכנית שלמה, עיצבנו דרך קומיקס את הבעיה\ האתגר, והפתרון המוצע, כאשר הכל היה מוכן, ולאחר תיאום וההצעה של המרצה, החלטנו לשלוח מייל להנהלת המוזיאון, כי כבר יש בידנו תוכנית ועכשיו ניתן לדבר על דברים ממשים, הינו בטוחים שההצעה שלנו תקבל בברכה. כל כך הינו נרגשות, שלחנו מייל שמסביר בפירוט את התוכנית שאנו מציעים , והנה ההפתעה, המנהלת מתקשרת אילנו והיא מתחילה לנזוף בי, ולהשתמש במילים שהם כל כך גסות, אני עמדת נאלמת מה קורה פה, מיד יצרתי קשר עם המרצה , שבתורו יצר קשר עם מנהלת המוזיאון והסביר לה את הכל, ומתברר בסוף שהדרך בה פעלנו לא היתה מקובלת ואפילו אם הכוונות שלנו היו טובות, אך ישנם נהלים וצריך ללכת לפיהם, האירוע הזה היה בשבילי ובשביל חברותי בקבוצה מאוד קשה, ולרגע הינו קרובים מאוד להרים ידים, ולוותר על הכל ... אך יאומר לזכותו של המרצה שהוא עודד ותמך בנו ולא אפשר לנו לסגת אחורה .. וכך אנו חידשנו את הפעילות שלנו אך הינו עם יד על הלב.. הינו מפחדות מכל צעד שנעשה, האם זה מקובל או לא.. כל הזמן היתי בקשר עם המדריכה מטעם המוזיאון לעדכן אותה בכל צעד ולברר אם אנו בדרך הנכונה, וסוף טוב, לאחר שקבענו פגישה עם המדריכה והראנו לה כל מה שעשינו היא התרשמה, ואשרה את התוכנית, ואף הציעה שהמוזיאון יתרום את ההדרכה בחינם לכיתת הניסוי שאנו נביא, באיזשהו מקום ההצעה הנדיבה שלהם הקלה עלינו בצורה משמעותית, והתחלנו לזוז בצעדים יותר מהירים וגדולים, לאחר שכבר בינינו האתר שלנו והתוכנית. הזמנו כיתה שלמה אשר מלמדת אותה השותפה שלנו היבא.

הסיור היה מעבר לציפיות שלנו תחילה עשינו היכרות עם התלמידים, הדרכנו אותם לגבי אופן השימוש באתר, וחלקנו אותם לקבוצות, התלמידים היו ממושמעים, שיתפו פעולה באופן מלא, אם זה בקבוצה שעבדה עם המדריכה ואם זאת שעברו הדרכה, ואת המשימות עשו דרך האתר שבינינו, התלמידים הביעו שביעת רצון מהסיור, ואפילו אחת מהלמידות אמרה :" שזאת בשבילי החוויה הראשונה שלי במוזיאון, ואני כבר חושבת שבעתיד אהיה ארכאולוגית". הסיור תם עשינו ראיונות עם התלמידים, וגם אני והשותפות שלי  יצאנו בהרגשה שאנחנו הישגנו את היעד שלנו, זה בא לידי ביטוי ביום הסיכום בהצגת הפרויקטים, תחילה הינו נרגשות, אך בהדרגתיות אנחנו זרמנו והצלחנו להסביר את הפרויקט והתהליך למבקרים שבאו לראות מה שעשינו, שמענו חוות דעת טובות ומרשימות מהצופים, הם התעניינו בפרטים, ואנחנו סיפקנו תשובות לכל שאלות שהעלו.

כל חווית הלימודים לאורך הקורס תרמה לי באופן משמעותי מבחינת התפתחות מקצועיות וגם אישית, למדתי להיות ממוקדת מטרה, לא לסקור את הנושא באופן מעמיק כדי להסיק תובנות, ולתכנן לעתיד, גם החוויה הרגשית שעברנו למרות שהיתה קשה, אך גם למדנו שכל צעד צריך להיות בתיאום מראש עם האחראים.   


Comments