רישיון

הפעילות שבוצעה לאחרונה באתר

קהילה‏ > ‏

אורית יאיר

אורית יאיר
 
 

מעט פרטים עלי...

נשואה, אמא לשלושה ילדים ומתגוררת בנצרת עילית.
מנהלת בית ספר "כסולות" בנצרת עילית. 
אוהבת מאוד לקרא, להאזין למוסיקה ולשיר.

אתר אישי: נמצא בבניה

מצרפת קישור לאתר של בית ספר כסולות
(הפורטל הראשי של בית הספר מנוהל ע"י)

מטלות


פרק בעריכתי במדריך למורה:


יומן למידה רפלקטיבי- סמסטר ב'

נשלח 3 ביול 2011, 13:35 על ידי אורית יאיר   [ עודכן 3 ביול 2011, 13:37 ]


יומן למידה רפלקטיבי- שיעור מספר 13

נשלח 3 ביול 2011, 13:09 על ידי אורית יאיר

במפגש זה ערכנו סיכום של הקורס, ישי הכין מצגת שיתופית
ומי שרצתה הוסיפה שקופית משלה שסיכמה את העשייה במהלך הסימסטר.

מבחינתי הנושא היה מעניין, ולא חשתי שיש צורך לשכנע אותי בצורך של שילוב משחקים בלמידה.

כפי שציינתי בבית ספרי מרבים לשלב משחק בלמידה אך יחד עם זאת הקורס חידד אצלי מספר דברים לגבי הסוגים השונים של המשחקים ולאו דווקא משחקים העוסקים בנושא לימודי מסויים.

הבנתי שניתן לשלב משחק על מנת להשיג מטרות שונות ומגוונות.
וכן שחשוב לשים לב לקיום עקרונות העיצוב השונים כמו :

כללים וחוקים ,

אינטראקטיביות ותחרותיות,

הנאה וחוויה,

יצירתיות,

אפקטיביות,

יעילות ו

רלוונטיות.


בסיום הקורס חשוב לי לומר שהיתי שמחה אם הינו נחשפים לתוכנות שונות לעיצוב משחק.


תודה

אורית

יומן למידה רפלקטיבי- שיעור מספר 12

נשלח 3 ביול 2011, 13:03 על ידי אורית יאיר

במפגש זה לצערי לא הייתי נוכחת וזאת מכיוון שלא חשתי בטוב
אך שמחתי לשמוע שבשיעור היו שתי אורחות אורית ברוזה ובוני פרלמן מסנונית. 

מתוך מה שסיפרו לי חברותיי לקבוצה,הבנתי שבחלק השני של המפגש האורחות
הסתובבו בין הקבוצות נחשפו לפרוייקטים והאירו את עיני הבנות לגבי מספר דברים במשחק.

היה נעים לשמוע שהן התלהבו מהמשחק שבנינו ושאלו שאלות רבות לגבי הפעלתו בכתה.

יומן למידה רלפקטיבי- שיעור מספר 11

נשלח 3 ביול 2011, 12:58 על ידי אורית יאיר

במפגש זה למדנו  אודות "
הערכה היוריסטית (heuristic evaluation) שהיא שיטת הערכה אשר
פותחה ע"י ג'קוב נילסן בתחום עיצוב ממשק אדם-מכונה.

השיטה נועדה לספק מנגנון מהיר, זול ואמין לאיתור בעיות בשימושיות של מערכות תוכנה.
בהערכה היוריסטית מתבקשים מספר מומחים לבחון את המערכת הנבדקת 
מול רשימה של עקרונות מוסכמים (ה"היוריסטיקות"). 

בסיומו של שיעור אני לא יכולה לומר שהבנתי בדיוק את הנושא וכיצד הוא מתקשר לפרוייקט שלנו או יכול לקדם אותו.

יומן למידה רפלקטיבי- שיעור מספר 10

נשלח 3 ביול 2011, 12:51 על ידי אורית יאיר   [ עודכן 3 ביול 2011, 12:58 ]

במפגש זה שוחחנו על נושא הפעלת המשחק בשטח וכן על הצורך לערוך תצפית וראיונות לאחר ההפעלה.
אני חשה התרגשות גדולה לקראת הפעלת המשחק, למרות שהילדים בבית ספרנו מתורגלים
ומרבים לשחק במשחקים שונים במהלך הלמידה הפעם יש לי תחושה אחרת.
השתדלנו לשלב במשחק הרבה מאוד עזרים על מנת שיהפכו את חווית המשחק של הילדים למושלמת.

מבחינת הבקשה לערוך מיני מחקר לגבי השפעת המשחק,
אני חשה שלא ניתן בפרק זמן כל כך קצר גם להעביר את המשחק וגם להסיק מסקנות 
לגבי השגת היעדים שהצבנו לפחות לא לגבי כל המטרות .


יומן למידה רפלקטיבי- שיעור מספר 9

נשלח 3 ביול 2011, 12:45 על ידי אורית יאיר

במפגש זה ארחנו את  מר דניאל ספיקול משבדיה שהציג בפנינו מספר פרוייקטים משלבים משחק  שהיה שותף בפיתוחם.
ניתנו לנו דפים עם מודל, שהיה אמור לסייע לנו לגבש ולקדם את הפרויקט שלנו  אך
בהתחלה לא ממש הבנו את המטלה.
כאשר ישי ודניאל עברו בין הקבוצות, שאלו שאלות ושוחחו איתנו
המשימה נעשתה ברורה יותר וגילינו שהכלי סייע לנו לחדד מספר נקודות ולהיות ערים למסר קשיים שהתעוררו בבניית המשחק והפעלתו בכתה.

 

יומן למידה רפלקטיבי- שיעור מספר 8

נשלח 3 ביול 2011, 12:39 על ידי אורית יאיר

במפגש זה עסקנו בפיתוח הפיתרון 
בחרנו לפתח את המשחק באמצעות תוכנת הלוח האינטראקטיבי "פרומיתיין"
תכננו את המשחק על כל שלביו והיה מעניין לראות כיצד המחשק הולך ומקבל צורה 
ונותן מענה לצרכים שהצבנו כיעדים מרכזיים.

יומן למידה רפלקטיבי- שיעור מספר 7

נשלח 3 ביול 2011, 12:33 על ידי אורית יאיר

במפגש זה דנו בתרחישים, הבנתי שתרחיש עיצוב הוא ייצוג ידע המשמש אמצעי מנחה בתהליך העיצוב.
אני חשה שיש צורך בהסבר מפורט יותר במהלך השיעור על כל שלב בעיצוב המשחק.
אני מוצאת את עצמי בכל שבוע יושבת עם חברות הקבוצה תוך כדי ניסיון להתקדם בבניית הפרויקט שלנו
ואנו נתקלות במושגים שאין לנו מושג למה הכוונה ומה עלינו לעשות.
ואז אנחנו מתחילות לחפש חומר לקרא על מנת להבין טוב יותר למה הכוונה והדבר די מתסכל.


יומן למידה רפלקטיבי- שיעור מספר 6

נשלח 3 ביול 2011, 12:26 על ידי אורית יאיר

מפגש זה היה אמור להתקיים באמצעות פלאי הטכנולוגיה - למידה מרחוק !
אך בשל בעיות טכניות לא הצלחתנו לתקשר עם ישי ולבצע את המשימה שניתנה על ידו.
ולכן ישבנו יחד ,כל חברות הקבוצה, והתחלנו לקדם את הפרוייקט שלנו שהיה די מגובש כבר מבחינת הנושא והרעיון וכן הכלי
 העיצובי.

יש התרגשות רבה כי ניכר שהפרויקט מתפתח, גדל ומתעצם.

 

יומן למידה רפלקטיבי- שיעור מספר 5

נשלח 3 ביול 2011, 12:17 על ידי אורית יאיר

במפגש זה התבקשנו למצוא מאמרים ומחקרים המצביעים על האתגר החינוכי שלנו בפרויקט. 
לקח לנו זמן להבין מה עלינו לישות אך לאחר שישי ישב איתנו והסביר לנו הבנו את המטלה העומדת בפנינו והתחלנו לעבוד.
בסופו של דבר הצלחנו למצוא משחק התואם את הרעיון ודרכו ניסינו לבחון את המקרה עצמו.

שמחתי שניתנה ההזדמנות לעבודה פנים אל פנים ולקבלת הסבר אישי
הדבר מנע את תחושת חוסר האונים שיש לפעמים כאשר לא ממש ברור מהי המשימה העומדת בפנינו.

1-10 of 31

Comments